به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جبهه متحد اصولگرايان، اين جبهه به مناسبت دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و گراميداشت سالروز 14و 15 خرداد، بيانيه‌اي تحليلي منتشر كرد كه متن آن به شرح زير است:

ملت شجاع و آگاه ايران
انقلاب اسلامي با پايمردي و شجاعت ملت ايران به رهبري امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي مسير تاريخ بشر را از سقوط در ورطه كمونيسم، ليبراليسم، و فاشيسم تغيير داد و چشم‌اندازي جديدي در نگاه جهانيان پديد آورد.
انقلاب اسلامي بازگشت به معنويت و اخلاق و در امتداد نهضت انبياي الهي بود.

بزرگداشت 15 خرداد
15 خرداد سال 42 نقطه عطف تاريخ انقلاب اسلامي است و تا ابد زنده و جاويد خواهد ماند.
تاريخ ايران و جهان مديون امام خميني (ره) است كه توانست با شجاعت، تدبير وعقلانيت اسلامي بي‌نظير،‌ قرن ما را عليه تباهي‌هاي عصر غلبه ماده‌گرايي مديريت كند. او توانست با حمايت توده‌هاي ميليوني مردم بر استبداد داخلي واستعمار خارجي غلبه كند و مرزهاي گفتمان انقلاب اسلامي را فراتر از مرزهاي جغرافيايي ايران در منطقه و جهان گسترش كنند.
او اين امانت الهي را تا آخرين لحظه حيات خود با خون دل حفظ كرد و صحيح و سالم به جانشيني و خلف صالح خود حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي سپرد.
امام عظيم‌الشان جهان اسلام در روز 14 خرداد 1368 به ملكوت اعلا پيوست و روح بلند او در حالي كه ميليون‌هاي انسان را داغدار كرد به آسمان‌ها پر كشيد.
خبرگان امت در بزرگترين تصميم‌گيري تاريخي خود حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي فرزند خلف وي رابه جانشيني او برگزيدند. امام (ره) از ميان ما رفت اما ميراث گرانقدر او كه همانا جمهوري اسلامي ،‌قانون اساسي و نيز خط راستين او است تا ابد در ميان ملت ما جاويدان خواهند ماند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي بيش از دو دهه با رهبري‌هاي هوشمندانه خود از اين امانت بزرگ الهي صيانت كرده‌اند. انقلاب اسلامي همچون خورشيد درخشان گرمابخش بيداري اسلامي و پايداري در برابر استكبار جهاني است.
جبهه متحد اصولگرايي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر 15خرداد و تكريم و تعظيم ياد امام خميني (ره) قائد اعظم انقلاب اسلامي درجهان نكاتي را در آستانه برگزاري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري يادآور مي‌شود.

تكريم گفتمان امام و انقلاب
1- انقلاب اسلامي با سه شعار كليدي استقلال، آزادي وجمهوري اسلامي مرزهاي گفتماني خود را با استبداد جهاني و نيز به منظور پايان دادن به يك استبداد دو هزار ساله در ايران تحت عنوان حكومت جباران و پادشاهان جور، به خوبي تبيين كرده است و پايه‌هاي درخت استقلال ايران را در زمين نفي استكبار جهاني غرس كرده است.
انقلاب اسلامي گوهر آزادي به عنوان ارزشمندترين گوهر و جوهر انساني را پاس داشته است. تعظيم انسان‌ها را بر اساس الگوهاي قرآني به عنوان اصيل‌ترين گفتمان مربوط به آزادي در دستور كار خود دارد.
پايه‌هاي محكم جمهوري اسلامي بر دو ركن بزرگ جمهوريت و اسلاميت باعث شده كه طي 30 سال گذشته ملت ما رو در رو با بزرگترين قدرت‌هاي جهاني و منطقه‌اي به حيات بالنده خود ادامه دهد و امروز به بركت اين پايداري قدرت اول منطقه و جزء ده كشور بزرگ جهاني در برخي از رشته‌هاي علمي باشيم.
امروز با بازخواني فلسفه امام و بازتوليد آن توسط دانشمندان و علماي بزرگ خود را ضروري مي‌دانيم.
انديشه سياسي امام در بازار انديشه سياسي امروز يك سكه رايج است و در بزرگترين مجامع علمي و دانشگاهي جهان در معرض پژوهش و ارزيابي قرار دارد. انديشه امام (ره) امروز انديشه‌هاي رايج را كنار زده و در صدر دستور كار جامعه شناسان و انسان شناسان وعلماي علوم سياسي و اجتماعي و مورخين معاصر قرار دارد.

كارآمدي نظام جمهوري اسلامي
2- ملت ايران با سرافرازي مي‌تواند شاهد كارآمدي نظام طي سه دهه گذشته باشد آمار و ارقام طي 30 سال گذشته در مقايسه با دوران عقب‌ماندگي ايران و ذلت پهلوي خائن درخشش جمهوري اسلامي را در شاخص‌هاي مهم توسعه انساني به رخ جهانيان مي‌كشد. مجامع و محافل جهاني مستند به اين آمار و ارقام خود اذعان به پيشرفت كشور در همه زمينه‌ها دارند و اين چيزي است كه در آن ترديدي نيست.
پيشرفت و ترقي كشور طي چهار سال گذشته با اتكا به گفتمان پيشرفت، خدمت و عدالت فرصت‌هاي عظيمي را پديد آورده و كشور در آستانه جهش‌هاي بزرگ به سوي آينده است . طي چهار سال گذشته دولت‌ با رهنمودهاي مقام معظم رهبري و تلاش‌هاي خستگي ناپذير دكتر محمود احمدي‌نژاد ركوردهاي بي‌نظيري از پيشرفت و خدمت و بسط عدالت را پديد آورده است كه شايسته تقدير است. اجراي سياست‌هاي كلي مقام معظم رهبري در حوزه اجرا توسط دولت نهم دستاوردهاي عظيمي در پي داشته است كه در زير بخش هاي كوچكي از آن فهرست گونه بيان مي‌شود.
الف) سفرهاي استاني رئيس جمهور علاوه بر اينكه خدمات دولت را به لايه‌هاي زيرين جامعه برد فاصله دولت و ملت را (كه به دليل غفلت دولت دوم خردادي‌ها به چالش كشيده شده بود) پر كرد.
ب) احياي گفتمان امام (ره) و انقلاب خون جديدي را در رگ‌هاي دولت و ملت تزريق كرد و اين خود باعث ايستادگي دولت و ملت در برابر زياده‌خواهي‌هاي دشمن شد. خوشبختانه دشمن از مرزهاي تهديد اكنون عقب نشسته و در پشت مرزهاي تطميع،‌پيشنهاد و مذاكره و آغاز دور جديدي از مناسبات را داده است.
ج)استكبارستيزي و نقد شجاعانه نظام حاكم در عرصه بين‌المللي و بيان بدون خجلت و لكنت شعارها و آرمان‌هاي انقلاب از دستاوردهاي پربركت گفتمان دولت نهم است.
رئيس دولت نهم در سخنراني‌ دانشگاه كلمبيا و نيز اجلاس دوربان دو در ژنو اقتدار دولت وملت را به رخ آمريكا و رژيم صهيونيستي كشيد وبه طور مستقيم و زنده با پيش از يك ميليارد مخاطب سخن گفت او از اين فرصت كه ديگران به عنوان يك تهديد عليه اقتدار ملت طراحي كرده بودند به خوبي استفاده كرد و گفتمان اسلام ،‌امام و به ويژه گفتمان انتظار را در جهان تشنه اخلاق و معنويت مطرح كرد. رسانه‌هاي دنيا اين هماوردي را به عنوان يك پيروزي بزرگ براي مردم ايران به ثبت رساندند.
د) ورود ايران به باشگاه هسته‌اي جهان و نيز باشگاه هوافضا، ثبت بيش از 20 هزار اختراع در دولت نهم و پيشرفت‌هاي بي‌نظير در رشته‌هاي گوناگون علمي و ارتقا و جهش 10 پله‌اي شاخص توسعه انساني در كشور، ارتقاي امنيت اجتماعي و برخورد جدي با اراذل و اوباش، ساده‌زيستي دولتمردان به ويژه رئيس‌جمهور دولت نهم و ... از ويژگي‌هايي است كه دولت نهم را از دولت‌هاي پيشين متمايز مي‌كند ما اين مهم را دستاورد بزرگي در جهت كارآمدي نظام مي‌دانيم.
ه) پيشرفت‌هاي ياد شده در حالي انجام شده است كه آمريكا و رژيم صهيونيستي خصمانه‌ترين برخورد را با نظام جمهوري اسلامي داشته‌اند و اروپا و آمريكا يك صدا در شوراي امنيت عليه ملت ايران بيانيه صادر مي كردند و به تشديد محاصره اقتصادي پرداختند.دولت و ملت را بارها به حمله نظامي تهديد مي‌كردند تا از مواضع حق‌طلبانه خود مبني بر اصرار بر پيشرفت علمي كشور عقب بنشيند اما به حول و قوه الهي و با درايت و راهنمايي‌هاي رهبري معظم انقلاب و شجاعت و كفايت رئيس دولت نهم تهديدها تبديل به فرصت شد و چالش‌هاي بسياري را كه پيش روي انقلاب بود از پيش روي برداشت.
شياطين جهاني بر آن بودند تا با محاصره اقتصادي ايران را در وادي بحران شديد اقتصادي رها كنند تا مردم كاسه صبرشان بجوش آيد و دست از حمايت دولت بردارند اما خداوند بزرگ به بركت پايداري‌ ملت، غرب را در چاه ويل بحران اقتصادي انداخت و هنوز هم در اين چاه دست و پا مي‌زنند. خداوند مكر آنها را به خودشان برگرداند و اكنون همان‌ها كه ما را به محاصره اقتصادي تهديد مي‌كردند. امروز براي برقراري روابط اقتصادي و تحكيم مناسبات سياسي از هم سبقت مي‌جويند.

انتخابات رياست جمهوري و موضع ما
3- انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در راه است مردم عزيز ما روز 22 خرداد ماه به پاي صندوق‌هاي راي مي‌‌روند تا يكي از بزرگترين حماسه‌هاي حضور خود را براي تثبيت نظام و انتخاب رئيس اجرايي كشور در قوه مجريه به ثبت رسانند. حضور حداكثري مردم و مشاركت در اين امر عظيم راضروري مي‌دانيم از ملت مي‌خواهيم با احساس مسئوليت و درك شرايط تاريخي ايران در منطقه و جهان به وظيفه الهي وانساني خود عمل كنند.
جبهه متحد اصولگرايان متشكل از احزاب، گروه‌ها، شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي،‌علما و انديشمندان حوزه و دانشگاه در بررسي‌هاي خود با حفظ احترام و تكريم نامزدهاي مطرح به اين نتيجه رسيده‌اند دكتر محمود احمدي‌نژاد نامزد اصلح دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري دهم مي‌باشد.

دلايل جبهه متحد اصولگرايان به شرح زير است:
الف) دكتر محمود احمدي‌نژاد طي چهار سال گذشته در كارنامه خود پايبندي به ارزش‌هاي انقلاب و امام و نظام و حركت در مسير سياست‌هاي مقام معظم رهبري را به اثبات رسانده است بايد به او فرصت دارد تا چهار سال ديگر قوه مجريه را در همين مسير الهي هدايت كند.
ب) ما معتقديم او به اندازه كافي شجاعت، اخلاص و كفايت براي ارائه يك تصوير كارآمد از نظام اجرايي كشور را دارد ونسبت به نامزدهاي مطرح در اين مورد يك رجل سياسي و مذهبي آزموده است.
ج) نشاط، شادابي و از همه مهمتر روحيه مردمي او در خدمت به انقلاب را به عنوان يك تصوير روشن در پيش رو داريم.
دغدغه او را در اجراي عدالت و خدمت به محرومان مستضعفان تجربه كرديم او با دوبار سفر كردن به هر يك از استان‌هاي كشور از مسائل و مشكلات اعماق جامعه امروز ايران مطلعه است و مديريت قوي او پاسخگوي مطالبات بزرگ مردم و رهبري است.
د) گفتمان پيشرفت، خدمت وعدالت امروز به عنوان يك گفتمان پذيرفته شده است كسي كه به مدد كارنامه درخشان خود مي‌تواند اين گفتمان را با يك مديريت قدرتمند در چارچوب برنامه پنجساله و چشم‌انداز بيست ساله به پيش ببرد آقاي احمدي‌نژاد است.
ه) امروز ايران اسلامي يك قدرت بلامنازع در منطقه است حفظ اين جايگاه و ايستادگي در برابر زياده‌خواهي‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي منوط به اين است كه ما سياست خارجي فعالانه و خلافانه دولت نهم را در دولت دهم استمرار ببخشيم.
4- جبهه متحد اصولگرايان با بزرگداشت ياد امام خميني (ره) و سالروز قيام تاريخي 15 خرداد و ياد شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي به ويژه شهداي هفتم تير و هشتم شهريور و شهداي جنگ تحميلي، در كنار ديگر اقشار مختلف مردم، در مراسمي كه به عنوان يادبود امام راحل عظيم‌الشان برگزار مي‌شود شركت مي‌كند وهمگان را به حضور حماسي دراين مناسبت فرا مي‌خواند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا